piątek, 22 sierpnia 2014

Strażnicy Nirgali - Korona Mandalich - Agnieszka Wojdowicz

Sięgnęłam po tę książkę z bardzo banalnego powodu. Jest to jak łatwo się domyślić trzeci tom przygód. Książkę przeczytałam całkiem szybko bo w trzy dni. Agnieszka Wojdowicz - Debiutantka w polskiej fantastyce. Mieszka w miasteczku pod Warszawą. Na co dzień pracuje i uczy języka polskiego w jednym z warszawskich liceów. Niedawno wydano nową jej książkę ,, Niepokorne-Eliza'' Powracając do fabuły. Książka zaczyna się podróżą Maite i Eryka. Dwoje zmiennokształtnych którzy walczą o przetrwanie w bardzo trudnych czasach. W tym samym czasie Semani i Agryll powracają, a wraz z nimi podróż na północ. Powraca korona aniołów. Bree stanie przed trudnym wyborem. Czasami po prostu nie możemy mieć wszystkiego. Decyduje i po długiej podróży wraz z sprzymierzeńcami dociera do Dagony, odległego państwa. Czy król wysłucha posłańców? Czy może podzieli los Nirgali? Wszystko się rozstrzygnie. Znajdą nowych wrogów, zawiążą też przymierze. Ale kto wygra wojnę? *Pierwszy plus za drobną zmianę w pierwszoplanowych bohaterach. Ogromnie mnie to zaskoczyło. * Wielki plus dla tej książki za kreację przedstawionego świata. Ni czytałam normalnie tej książki czułam się bohaterem i uczestnikiem. W niektórych chwilach wstrzymałam oddech i z zapartym tchem czekałam na ciąg dalszy powieści. * Ukazanie najprostszych aspektów życia. Zmagają się z problemami ludzi, nie są ponad nimi. Pomagają im i to mi się podoba. * Nowe stworzenie - Peryton. Przed przeczytaniem tej książki w ogóle nie zdawałam sobie sprawy z istnienia takiego mitycznego zwierzęcia. Chyba każdy z nasz słyszał o jednorożcach, gryfach ale nie każdy na pewno słyszał o perytonach. Zwierzę to o ciele konia, z ogonem i porożem jelenia. Dodatkowo posiadające skrzydła jak u pegaza. Żeby dosiąć to niesamowite zwierzę trzeba je obłaskawić i oswoić. To Peryton wybiera swojego jeźdzca nigdy na odwrót. Decydująca część w której wszystko się okaże. - Minus dla małej Alix, albo raczej dla jej wieku. Nie jest podany ale i bez tego łatwo ją sobie wyobrazić. - Trochę zawiodło mnie że Mikail i Bree nie działali więcej wspólnie. Nirgala przegrała wojnę. Nie umiała połączyć sił i poległa. Aniołowie szukają pomocy na północy. Zwracają się z prośbą o wsparcie do Dagony. Nie wiadomo jednak czy zgodzi się udzielić pomocy. Lata temu jej nie otrzymali, czy przebaczyli dawnym przyjaciołom? Może pomogli tylko ze względu na stare dobre czasy? Książka mnie oczarowała. Przeniosła mnie do innego świata, byłam jej uczestnikiem. Polecam ją każdemu kto szuka ciekawej książki o aniołach, jest fanem fantastyki albo chce przeżyć ciekawą przygodę wraz z bohaterami powieści. Na koniec mam jeszcze dla was cytat ,, Czasem dorośli są jak dzieci. A dzieci za szybko dorastają. ''

4 komentarze:

  1. Podoba mi się szablon bloga. Jest bardzo dopracowany. Twój styl pisania również mi się podoba jednak jedyną rzeczą która mi trochę utrudniała czytanie to brak akapitów. Musiałam troszkę uważać by się nie zgubić. Poza tym jest bardzo dobrze. Oby tak dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z akapitami mam problem bo mam zaznaczone, ale jak udostępniam to mi się nie pokazują :c

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie, szablon jest cudowny. Przyczepię się tylko do akapitów i interpunkcji. Źle czyta się dłużysz tekst, kiedy nie ma akapitów, a czyta się go jeszcze gorzej, kiedy nie ma także przecinków. Popracuj nad tym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli ma Pani czas i ochotę to bardzo chętnie poddam moją książkę pod Pani opinię :) Proszę o kontakt w przypadku zamieszczenia recenzji na tej stronie, najlepiej przez GG : 37964633
    skrzydla-nielota.blogspot.com
    Skrzydła Nielota

    OdpowiedzUsuń